sofieplomer

Påsk!

Av Sofie Plomér - 2014-04-19 07:47

Eftersom att det är påsk har jag inte haft riktigt tid att blogga men nu vaknade jag tidigt så här kommer en uppdatering.
Veckan har spenderats i skolan där jag haft några prov i både nationella och vanliga ämnen. På skärtorsdagen påskade jag med min 5 åriga kusin och gårdagen spenderades först med bakning av citronrutor och sedan hos min moster. Citronrutorna blev rätt sura men det tror jag var receptets fel;)
Idag påskafton ska jag kanske åka slalom och gå på afterski och ikväll ska vi få besök av min morbror med familj.
Tänkte även dela med mig utav ett träningstips vilket är att stå plankan. Plankan är en väldigt bra övning som aktiverar flera muskler i kroppen både i magen,armar och ben samt rygg.
Ställ dig i armhävnings position och stå så i ungefär en minut. Om man vill kan man istället för att stå med raka armar går ner och lägga sig på armarna dvs på främre delen av armarna. Tänk på att spänna rumpan och dra in som en svans mellan benen för att aktivera den inte muskulaturen. Satsa på att stå plankan 1 min eller så länge ni orkar några gånger i veckan så bygger ni snabbt upp en grundstyrka och kommer snart orka stå längre!

Tills vidare
Kram

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards